Klik op de foto’s voor een close-up
BESTELDE ONDERDELEN ZIJN BINNEN
DEMONTAGE VOOR OMBOUW ACHTERWIEL
DEMONTAGE ACHTERSTE VELGREMMEN
MONTAGE ACHTERLICHT
MONTAGE REMSCHIJF OP ACHTERWIEL (OLIEDRUK)
MONTAGE KOPLAMP, CONTROLLER ENZ.
Problemen die ik tegenkwam tijdens de bouw:
1. Achterwiel ombouwen: kettingwielen paste niet op het nieuwe wiel omdat er een ander type nodig was. Wachten op bestelling.
De as moest qua centrering uitgevuld en aangepast worden.
2. het vooruit gemaakte kastje voor de controller was te klein. de reden was dat de 100 watt controller een heel stuk groter was dan verwacht.
3. Verlichting moest 48 volt zijn in plaats van 6 of 12 Volt.
Dus nieuwe bestelling en wachten.
Voor de montage van het achterlicht moest een tussenrubber gemaakt worden op de 3D-printer.
4. De pas sensor kwam klem te zitten tussen het lager en de trapas.
Daarvoor moest de trapas dunner worden geslepen zonder dat deze minder sterk zou worden. Ook dat was mogelijk met een speciale dunne sensor magneetschijf.
5. Remlicht schakelaar was er niet . Deze opgelost met een microswitch op de voorste velgrem.
Het achterlicht heeft net als bij een motorfiets een remlicht aan boord.
6. Voor de montage va het display moesten nieuwe montagerubbers 3D geprint worden. De originele waren niet te gebruiken op dit afwijkende stuur. Het heeft een verloop van dun naar dik. Dus moest daar een speciaal rubber voor ontworpen worden.
7. De motor afslag op de voorrem moest een eigen schakelaar krijgen. De handvatten moesten verkort worden . Gashandle moest een ander type worden dan geleverd. De achterrem heeft geen motor afslag, alleen het linker handle zorgt daarvoor.
8. Binnenband achterwiel moest vervangen worden omdat het ventielgat van de nieuwe velg groter was.
De velglint moest nieuw omdat de oude niet heel er af kon.
9. Koplamp moest een eigen montage stripje krijgen voor bevestiging.
Er was voor het programmeren via het display geen handleiding te vinden, dus moest het proefsgewijs ingesteld worden. Als de accu afgeschakeld is geweest moet het display op nul staan bijvoorbeeld. Anders te gevaarlijk als er niemand op zit en de fiets kan wegrijden.
Gelukkig alle instellingen kunnen vinden.
10.Helaas was er geen plek meer voor het Bidon.
De accu voor deze motor moest maximaal zijn en kon er met moeite tussen gebouwd worden zodanig dat de accu ook nog gewisseld kan worden.
Al met al is er ruim 20 uur werk in gaan zitten.